20 Kasım 2019 Çarşamba
Bize Ulaşın
Künye
Lüleburgaz
Kırklareli
Edirne
Tekirdağ
Spor
Güncel Gündem
Resmi İlanlar
YAZARLAR
» son dakika haberler
Lüleburgaz 0°C
HABER DETAYI
Demiryolu projesinde tarihi gün!
Edirne # 26 Eylül 2019 Perşembe 07:46

Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı Projesi Temel Atma Töreni Trakya Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi olarak kullanılan eski Karaağaç Tren Garı'nda gerçekleştirildi.

Törene Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, Bulgaristan Ulaştırma Bakan Yardımcısı Angel Popov, AB Türkiye Delegasyonu Başkanı Büyükelçi Christian Berger, AB Ulaştırma ve Hareketlilik Komisyoneri Violetta Bulc, Kırklareli ve Edirne Valileri ve Milletvekilleri katıldı.

Bakan Turhan, şimdi Trakya Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi olarak kullanılan eski Karaağaç Tren Garı'nda gerçekleşen "Halkalı Kapıkule Demiryolu Hattı Projesi Temel Atma Töreni'nde yaptığı konuşmada, Türkiye olarak, üç kıtayı birbirine bağlayan, çok önemli jeostratejik ve jeopolitik bir konuma sahip olduklarını ifade etti.

Turhan, "Doğrudan yatırımın yüzde 67'den fazlası Avrupa'dan Türkiye'ye gelmektedir ve Avrupa için Türk üreticiler, üretim ve tedarik zincirinin önemli bir parçasıdır. Tüm bunları çok daha yukarılara taşımak mümkün ve bu da ancak adil, istikrarlı bir yaklaşımla sağlanabilir. Ayrıca dünyanın yaşamış olduğu çalkantı da AB’nin Türkiye’yle daha fazla birlikte hareket etmesini zorunlu kılmaktadır." diye konuştu.

"BİR KUŞAK PROJESİ"

Türkiye ve Avrupa Birliği arasındaki ilişkileri geliştirmenin tarihsel yükümlülük olduğunu anlatan Turhan, bugün temeli atılacak demiryolu hattının AB ile ilişkileri daha güçlendireceğini vurguladı.

Halkalı-Kapıkule demiryolu hattının hizmete girmesi ile Trans-Avrupa Ulaştırma Ağlarına yüksek kalitede bağlanmanın son aşamasının tamamlanacağını bildiren Turhan, konuşmasına şöyle devam etti:

"Türkiye olarak, ulaştırma ağlarının Avrupa'ya entegrasyonunun yüksek standartlarda sağlanması, her daim önceliklerimiz arasında yer almıştır. İşte, Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı'nın hizmete girmesi ile Trans-Avrupa Ulaştırma Ağlarına yüksek kalitede bağlanmanın son aşaması tamamlanmış olacaktır. Ülkemizin Avrupa'yı Asya ve Uzak Doğu'ya bağlayan konumu nedeniyle, büyüyen Asya ekonomileri için Avrupa ve Afrika arasındaki ticaret güzergahlarının odak noktasında bulunması, bu hattın yapımını çok daha önemli hale getirmektedir. Hattın, Çin, Asya, Avrupa ve Orta Doğu'yu birbirine bağlayarak devasa bir altyapı ve ulaşım ağı oluşturulması amaçlanan Bir Kuşak Bir Yol Projesi’sine katkı sunacak olması da çok anlamlıdır. Bu projenin, 'Orta Koridoru', bizim deyimimizle 'Modern İpek Yolu'nun hayatiyet kazanması için son dönemde ülkemiz genelinde, doğu-batı ve kuzey-güney ekseninde çok büyük işlere imza attık. Bu nedenle, Londra'dan Pekin'e uzanan Demir İpek Yolu'nun hayata geçmesine de en başından beri stratejik bir mesele olarak yaklaştık. Hizmete açtığımız Marmaray ve Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hattıyla da bu projeye olan destek ve inancımızı çok net bir şekilde ortaya koyduk."

4 YIL SÜRECEK

Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı Projesi'nin, Avrupa Birliği ile iş birliği içerisinde uzun zamandır hayata geçmesi için çaba sarf edilen bir proje olduğunun altını çizen Bakan Turhan, şunları söyledi:

"Hem Türkiye hem de Avrupa Birliği tarafı olarak her seviyede ciddi oranda zaman, emek ve çaba sarf edilmiştir. Hattın hizmete girmesiyle herkes için ticari hareketlilik ciddi boyutlara ulaşılacağından herkes kazançlı çıkacaktır. Bütçe büyüklüğü ve teknik özelliklerinin yanı sıra ülkemizin Bulgaristan sınırından İstanbul’a kadar uzanan güzergahıyla, Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı Projesi coğrafi olarak Türkiye’nin AB’ye bağlanmasını da simgelemektedir.

Halkalı-Kapıkule demiryolu hattının hizmete girmesiyle herkes için ticari hareketlilik ciddi boyutlara ulaşacağından herkes kazançlı çıkacaktır. Temelini atacağımız Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı Projesi'nin Çerkezköy-Kapıkule Kesiminin İnşası için ise 275 milyon Avro AB hibesi kullanılarak yeni bir rekora daha imza atılmış olacaktır. Yaklaşık 4 yıl sürecek olan inşaat çalışmaları esnasında ihtiyaç duyulacak işgücü diğer projelerimizde olduğu gibi yine bölgeden temin edilecektir. Hattın hizmete girmesiyle de herkes ticari hareketlilik ciddi boyutlara ulaşacağından herkes kazançlı çıkacaktır."

YENİ BİR KARGO KORİDORU!

AB Ulaştırma ve Hareketlilik Komisyoneri Violetta Bulc da konuşmasına Türkçe “Merhaba Edirne, merhaba Türkiye, sizinle olmaktan çok mutluyum.” diyerek başladı.

Projenin sadece bir temel atma töreni olmadığını ifade eden Bulc, tren yolu hattının medeniyetler arasında köprü görevi de gördüğünü söyledi.

Türkiye'nin çok önemli bir konumda bulunduğunun altını çizen Bulc, şunları kaydetti:

"Bugün bizler AB ve Türkiye arasında Avrupa ile Asya arasında, doğu ile batı arasında yeni bir fiziksel bağlantıyı kutluyoruz ve tüm bu bağlantıların kalbinde de Türkiye var. Ulaştırma her şeyi birbirine bağlar. Kıtalar ve medeniyetler arasında köprü olmak çok büyük bir önceliktir. Siz hem Avrupa hem Asya’ya aitsiniz bu iki kıtayı birleştiren harika bir yerdesiniz. Türkiye'de ulaştırma altyapısını ortaya koymak demek ekonomileri daha birbirine yaklaştırmak demek, aynı zamanda Avrupa ve Türkiye arasında yeni bir kargo koridoru oluşturmak demek. Esasında ulaştırma hem istihdam hem de büyüme için itici güç, yatırımları da çekecektir tabii ki. İş dünyası arasında fırsatlar yaratacak, komşuluk ilişkilerine de katkılar sunacaktır."

AB - Türkiye arasında ulaştırmanın pozitif bir gündem oluşturduğunu belirten Bulc, "Bu çerçevede siyasi bir pozitif ilişki de inşa edebiliriz." dedi.

AB HİBESİ 275 MİLYON AVRO!

AB'nin komşuluk bölgesi altyapısı için 275 milyon avroluk bir katkısı olduğunu vurgulayan Bulc, şöyle devam etti:

"Bu demir yolu hattı Türkiye'nin AB ile birlikte çalışmaya adanmış olduğunun da bir kanıtı, ortak çıkarlarımızı ve bizi birleştiren hatları güçlendirmek için çalışıyoruz. Son yıllardaki başarıların altını çizmek istiyorum, Türkiye'de 800 kilometrelik bir demiryolu hattı rehabilite edildi, yeni ulusal ulaşım master planı kaleme alındı, yol güvenliği konusunda çalışmalar yapıldı. Liste daha da uzatılabilir."

Bulc, “Ulaştırmada Türkiye’nin AB’nin parlayan yıldızı” olarak görüldüğünü ve projenin Türkiye'nin AB müktesebatı ve altyapı entegrasyonunda da yeni bir çıta anlamına geldiğini söyledi.

 "ÖNEMLİ BİR PROJE"

AB Türkiye Delegasyonu Başkanı Büyükelçi Christian Berger de AB’nin Türkiye ile bir dostluk projesine imza attığını ifade etti.

Berger, projenin AB’ye komşu ülkeler arasındaki en büyük altyapı projesi olduğunu belirterek, şöyle konuştu:

"Türkiye Avrupa’nın en büyük ithalat noktası. AB Türk ürünleri açısından en büyük ithalatçı, bu hat bu unsuru daha da güçlendirecek. Atatürk'ün de dediği gibi 'Tren yolları refah getirir, zenginlik getirir.' Asya ile Avrupa arasında kesintisiz bir bağlantı gerçekleştiriyoruz. Yapılan çalışmalar ve yapılacak planlar Yavuz Sultan Selim Köprüsü bağlamında çok önemli bunu yakında göreceğiz." 

Berger, hattın İstanbul’un trafiğini baypas etmesi gibi önemli katkılar sunacak çevreci bir proje olacağının da altını çizdi.

Konuşmaların ardından Bakan Turhan, AB Ulaştırma ve Hareketlilik Komisyoneri Bulc, AB Türkiye Delegasyonu Başkanı Büyükelçi Berger, Edirne Valisi Canalp ve davetlilerle Halkalı Kapıkule Demiryolu Hattı Projesi Çerkezköy - Kapıkule Kesimi'nin temeli atıldı ve aile fotoğrafı çektirildi.

AA

Bu haber 2012 defa okunmuştur.
YORUMLAR
DİĞER HABERLER
E-Gazete
Yazarlar
Anket
Hava Durumu
Facebook
Twitter