28 Haziran 2017 Çarşamba
Bize Ulaşın
Künye
Lüleburgaz
Kırklareli
Edirne
Tekirdağ
Spor
Güncel Gündem
Resmi İlanlar
YAZARLAR
» son dakika haberler
Lüleburgaz 26°C
Parçalı Bulutlu
YAZAR DETAYI
Gizem Selin Keşli
BAĞIŞIKLIK SİSTEMİNİZİ HAREKETE GEÇİRİN
Yazı Tarihi: 03 Kasım 2014 Pazartesi 10:42

Kış mevsiminin gelmesiyle birlikte grip, nezle ve soğuk algınlığı gibi sıkça görülen hastalıklar da kapımızı çalmaya başladı. Bilimadamları artık her yıl farklı bir bakteri ya da virüs duyuruyor ve yıllar geçtikçe insanların bu bakteri / virüslere verdikleri tıbbi tedavilerin yanıtı azalıyor.  Stresli yaşam, fast food’a dayalı beslenme düzeni, çevre kirliliği gibi birçok etmen hastalıklara yakalanmamızı kolaylaştırırken salgınlar giderek artıyor. İş ve aile hayatımızdaki verimliliğimizin etkilenmemesi için üzerimize düşen kendimize iyi bakmak ve doğru beslenerek bağışıklık sistemimizi kış aylarına karşı hazırlamak.

Bağışıklık sistemimizin güçlü kalmasını sağlayan en temel faktör yeterli ve düzenli protein alımıdır.  Proteinlerin temel görevi dokularınızın yapımını ve onarımını sağlamaktır. Eğer yetersiz bir protein alımı varsa bağışıklık sisteminiz zayıf düşer ve hastalıklara karşı direnciniz azalır. Herhangi bir hastalıkla karşılaştığınızda ise iyileşme süreniz uzar.

Bizi kış aylarında koruyacak bir diğer etmen ise A,C ve E vitaminlerinden zengin beslenmedir. A vitamini derinizin bütünlüğünü sağlayarak vücudunuzu dış etmenlere karşı korur. Yani güvenlik duvarımızın en ön kısmını A vitamini oluşturur. E vitamini ise antioksidant özelliği ile iç korumayı sağlar. Yani hücrelerimizin yenilenmesini, hastalık etmenleriyle savaşmasını sağlar. C vitamini ise aktif savaşçı rolündedir. Vücudumuza giren her mikroba karşı direnir ve vücudumuzun dayanıklılığını arttırır. A ve E vitaminleri vücudumuzda depolanabilirken C vitaminini her gün düzenli olarak almamız gerekmektedir.

Mineraller ise destekleyici elemanlardır. Eksikliklerinde bazı yan etkiler görürsünüz. Örneğin çinko minerali bağışıklık sisteminizi destekleyen bir mineraldir. Eksikliğinde ise saç dökülmesi gibi yan etkiler ortaya çıkabilir.

VÜCUDUNUZA GÜÇ VERECEK  6 BESİN

1) YOĞURT / KEFİR

İçerdiği probiyotik ve prebiyotikler ile sindirim sisteminizdeki faydalı bakterilerin sayısını arttırarak bağışıklık sisteminizi güçlendirir.

2)SARI-TURUNCU RENK MEYVE VE SEBZELER

Portakal, mandalina, greyfurt, limon gibi besinler yüksek miktarda C vitamini içerirler. Vücudumuzda depolanmayan bu vitamini hergün düzenli olarak almamız gerekmektedir.

3)BALIK

İçerdiği omega 3 ün bağışıklık sistemini desteklediğine yönelik son zamanlarda yapılmış çalışmalar mevcuttur. Ayrıca yüksek protein içeriği sayesinde dokularınızın yapımı ve onarımını sağlar.

4)HAVUÇ

Vücutta A vitaminine çevrilebilen beta karotenden zengin olması nedeniyle bağışıklık sistemimizi destekleyici besinler arasındadır. İçeriğindeki A vitamininin vücutta kullanılabilmesi için havuç içeren salatalarınıza 1 tatlı kaşığı zeytinyağı ilave edin.

5)YEŞİLÇAY

Polifenollarden ve selenyumdan zengin olan yeşilçay kış ayları için mükemmel bir antioksidant kaynağıdır. İçine tarçın katarak tüketmeniz kan şekerinizin dengelenmesini sağlar.

6) KURUYEMİŞLER

Fındık, badem, ceviz gibi çinko mineralinden zengin kuruyemişler hem bağışıklık sisteminizi güçlendirir, hem vücudunuzun sinirsel iletimine yardımcı olur.

Sağlık dolu bir kış geçirmeniz dileğiyle…

Bu yazı 5666 defa okunmuştur.
YORUMLAR
DİĞER YAZILARI
» BAĞIŞIKLIK SİSTEMİNİZİ HAREKETE GEÇİRİN
» ZAYIFLARKEN DOĞRU BİLDİKLERİNİZ YANLIŞ ÇIKMASIN
» BAHARATLARIN ZAYIFLAMADAKİ ROLÜ
» EMZİRMEK EN GÜZEL KİLO VERME YÖNTEMİDİR
» Emzirmek ve kilo vermek
» KANSIZLIĞA KARŞI DOĞANIN MUCİZESİ
» BAĞIRSAK PROBLEMLERİ KABUSUNUZ OLMASIN
» BAYRAM SONRASI TELAFİ HAFTASI
» Bayramda Beslenme
» İDEAL BİR İFTAR NASIL OLMALIDIR?
Yazarın tüm yazıları >>>
E-Gazete
Yazarlar
Anket
Hava Durumu
Facebook
Twitter