30 Nisan 2017 Pazar
Bize Ulaşın
Künye
Lüleburgaz
Kırklareli
Edirne
Tekirdağ
Spor
Güncel Gündem
Resmi İlanlar
YAZARLAR
» son dakika haberler
Lüleburgaz 11°C
Parçalı Bulutlu
YAZAR DETAYI
Naci SUSAR
MEYVELER
Yazı Tarihi: 27 Şubat 2016 Cumartesi 07:00

Meyveler hem besin, hem de ilaçtır. Meyveler kısacası vitamin ve sağlık kaynaklarıdır. Meyve bakımında Türkiye hem mevsimsel olarak hem de coğrafi özelliklerinden dolayı bir cennettir. Her mevsimde, her meyveyi arayıp bulabiliyoruz. 

Meyveler doğal şeker kaynağıdırlar. Meyve ve Sebzeler en zengin (C) vitamin kaynağıdırlar. Yapılan araştırmalar, kansızlıkta, mikroplu hastalıklarda, kanamalarda, kemik ve diş hastalıklarında, sindirim yolu hastalıklarında, alerjilerde ve romatizmalarda tedavi amaçlı meyvaların kullanıldığını göstermektedir.

Meyveler sanki güneş enerjisinin jeneratörüdürler. Olgunlaşma sırasında bu enerjiyi kendilerinde depolarlar, sonrada insan vücudunda serbest hale gelirler. Vücudumuzun mineral, vitamin, şeker, karbonhidrat ihtiyacını karşılarlar.

Bir çok meyve çeşidi ve hepsinin ayrı ayrı yararları vardır. Özellikle elma meyvelerin kralıdır. Bağırsakların çalışmasını düzenler, hem kabızlığa hem de ishale iyi gelir. Ayrıca elmanın içinde brom bulunduğundan sinirleri yatıştırır ve iyi bir uyku verir. Meyveleri şöyle sınıflandırabiliriz.

a- Taze Meyveler: Kayısı-kiraz-çilek-portakal-incir-erik-dut-karpuz-armut-şeftali vb.

b- Tatlı Meyveler: Hurma-incir-muz-üzüm vb.

c- Kuru Meyveler: Üzüm-incir-zerdali-kayısı vb.

Özellikle soğuk bölgelerde yaşayanlar kışın vücudun kalori ihtiyacını sağlamak için şeker ve karbonhidratlardan zengin olan yukarıdaki (b-c) grubundaki meyveleri yemelidirler.

Özellikle çocuklar koşup, yoruldukları için bol meyve yemelidirler. Bu tüketimi meyve suları ile karıştırmamak gerekir. İyi temizlenmiş ve sağlıklı üretilmiş meyvelerden soyup ya da iyice yıkayıp yenmesi gerekir.

Bir de yağlı meyveler vardır; Badem-ceviz-fındık-fıstık-zeytin vb. Bu meyveler en değerli yağlı besin maddeleridir. Özellikle zeytin yağı; muftakların kraliçesidir. Son derece yararlıdır. Bu tür yağlı besin maddeleri diğer meyvelerden daha yüksek kalori verirler. Badem-ceviz-fındıkta çok miktarda protein-fosfor-kalsiyum-magnezyum vardır.

Hele bir de bol sulu sebze grubuna giren Domates ise A,B,C vitaminlerince zengindir. Bir de uygun biçimde doğal yetişiyorsa içerisinde eczane saklıdır. Mesela; Zeytinyağı-tuz ve limonla hazırlanmış domates salatası, iştah açıcı nefis bir gıda türüdür. Meyveleri tüketmede şeker hastaları doktor tavsiyesine göre hareket etmelidirler. 

Meyveler aç karnına da, tok karnına da rahatlıkla yenebilir. Tok karnına yenecekse yemeklerden hemen sonra değil de 1-2 saat sonra yenmesi öneriliyor. Yine de meyveleri tüketirken  aşırıya kaçmamak gerekir. Her besin maddelerinde olduğu gibi azı karar çoğu zarar prensibiyle hareket etmek gerekir. 

Çocuklara meyveleri sevdirelim ve yemelerini tavsiye edelim.

Hoşçakalın.

Bu yazı 1273 defa okunmuştur.
YORUMLAR
DİĞER YAZILARI
» STRES
» ALIŞKANLIKLAR
» ARI VE BAL
» UYKU VE UZUN YAŞAMA
» YİNE GELDİ SONBAHAR!
» MEYVELER
» DOĞA VE SAĞLIK
» KİRLİ SU
» KORUYUCU HEKİMLİK
» ŞARKI VE DANS
Yazarın tüm yazıları >>>
E-Gazete
Yazarlar
Anket
Hava Durumu
Facebook
Twitter