11 Aralık 2017 Pazartesi
Bize Ulaşın
Künye
Lüleburgaz
Kırklareli
Edirne
Tekirdağ
Spor
Güncel Gündem
Resmi İlanlar
YAZARLAR
» son dakika haberler
Lüleburgaz 7°C
Açık
YAZAR DETAYI
Pelin YÜKSEL
KURBAN BAYRAMINDA BESLENME
Yazı Tarihi: 10 Eylül 2016 Cumartesi 07:09

Kurban bayramı, şeker tüketiminin yanı sıra et tüketiminin de fazla olduğu günlerdir. Özellikle şişmanlık, yüksek tansiyon, kalp- damar, mide, şeker hastalığı olanlar beslenmelerine bu dönemde özen göstermeli, et tüketimine dikkat etmelidir. Doymuş yağ ve kolesterol içeriği yüksek olduğundan,  aynı zamanda vücutta kan yağları ve ürik asit seviyesini yükselteceğinden, az yağlı veya yağsız et tercih edilmeli ve kısıtlı miktarda tüketilmelidir. Et, yüksek oranda demir, çinko, magnezyum, kaliteli protein içerir. Sağlıksız pişirme teknikleri besin değeri kayıplarına ve yağ tüketiminin artmasına neden olmaktadır. Kanıta dayalı bazı epidemiyolojik çalışmalar etin, sağlıksız pişirme teknikleri ile pişirilmesi sonucunda kolon ve mide kanseri sıklığı arttığını göstermektedir. Etler pişirilirken kızartma, kavurma yerine; haşlama, fırınlama ve ızgara yöntemleri tercih edilmelidir ve düşük ısıda pişirilmelidir. Taze kesilmiş etler serttir ve sindirimi zor olur. Buzdolabında 1-2 gün bekletmek gerekebilir. 0-2 derecede 3-5 gün; -18 santigrat derece de ise 3 ay kadar saklanabilmektedir. Saklama koşullarına uyulmadığı taktirde mikroorganizma üremekte ve et bozulmaktadır. Zayıflama diyeti yapanlar için ise 100 gram et yaklaşık 250-300 kalori içermektedir.

Bayram süresince et tüketimi fazla olacağından, dengelemek adına sebze tüketiminin de artması gerekir.

Etlerin yanında, asitli gazlı içecekler yerine ayran, yoğurt, salata gibi besinler tüketilmelidir.

Bayram boyunca mutlaka bol su tüketilmelidir ve fiziksel aktivite arttırılmalıdır. Gün sonunda yürüyüşlere çıkılabilir.

Bayram ziyaretleri sırasında çay ve kahve tüketimi fazla olacağından çaylar açık tercih edilmelidir ve günde 1-2 fincan kahve idealdir.

Kurbanlık hayvanların sakatat (iç organ) kısmı tüketilmemeli, iç yağı yemeklere lezzet vermesi amacıyla kullanılmamalıdır.

Belirli bir rahatsızlığı olan ve bir beslenme programını takip eden kişiler, diyetlerini bayram boyunca bozmamalıdır.

Sağlıklı beslenme ilkeleri gereği, haftada 2’den fazla kırmızı et tüketilmemelidir.

Herkese sevdikleriyle mutlu bayramlar …

 

 

 

Bu yazı 1029 defa okunmuştur.
YORUMLAR
DİĞER YAZILARI
» KURBAN BAYRAMINDA BESLENME
» İDEAL KİLOYA ULAŞMA VE KORUMADA PÜF NOKTALAR
» BAĞIRSAKLARA MUCİZEVİ BİR DOKUNUŞ : KEFİR
» METABOLİZMA HIZIMIZA HIZ KATAN MADDELER
» RAMAZAN BAYRAMINDA BESLENME
» YAZ AYLARINDA BESLENME VE KİLO VERMEK İÇİN EN İYİ BESİNLER
» KOENZİM Q10 MUCİZESİ
» RAMAZANDA SAĞLIKLI BESLENME
» EN BÜYÜK ÇAY YEŞİL ÇAY
» GÜNDE 5 PORSİYON SEBZE-MEYVE
Yazarın tüm yazıları >>>
E-Gazete
Yazarlar
Anket
Hava Durumu
Facebook
Twitter