26 Nisan 2017 Çarşamba
Bize Ulaşın
Künye
Lüleburgaz
Kırklareli
Edirne
Tekirdağ
Spor
Güncel Gündem
Resmi İlanlar
YAZARLAR
» son dakika haberler
Lüleburgaz 6°C
Açık
YAZAR DETAYI
Derya BALLI
TEOG SINAVI
Yazı Tarihi: 12 Nisan 2017 Çarşamba 07:16

   Sevgili 8.sınıf öğrencileri TEOG yani Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş sınavının ikinci dönemi yaklaştı. Hepinizin heyecanlı ve kaygılı olduğunu hissedebiliyorum. O yüzden size kaygınızı zararsız düzeye indirmenizde yardımcı olacak bazı önerilerim olacak. Sınav kaygısı; sınav esnasında öğrenilen bilginin kullanılmasını engelleyen ve sınav başarınızı düşüren yoğun kaygı durumuna denir. Kaygı düzeyinin çok yüksek olması sizin öğrendiklerinizi unutmanızı sağlarken, çok az olanı ise çalışma motivasyonunuzu düşürür. Orta düzeyde kaygı en ideal olanıdır. Eğer kaygınız sizi endişelendirecek düzeydeyse lütfen psikoloğa danışın.

   Sevgili öğrenciler öncelikle sınava zihinsel olarak hazır olun. En önemli konu elinizden geldiği kadar çalışmış olmanız, eğer türlü sebeplerden çalışamadığınızı düşünüyorsanız da sorun değil. KORKMAYIN. Korku sadece başarınızı düşürür. Korkunun yanı sıra ‘Ya yine soruları yanlış yaparsam? Ya cevapları kaydırırsam? Sanırım başaramayacağım. Eğer başaramazsam geleceğim biter, annemlerin yüzüne de bakamam.’ gibi düşünceleri kafanızdan atın. Bunun yerine ‘Elimden gelenin en iyisini yapacağım. Bu sınav dünyanın sonu değil. Başaramazsam bu beceriksiz olduğumu değil sadece yeterince hazırlanamadığımı gösterir.' diye düşünün. Eğer ailenizin görüşüyle ilgili endişeleriniz varsa bunu onlarla açık, net ve sakince konuşun. Onların desteğini hissetmek sizi rahatlatacaktır. Sınavdan önce her gün on beş dakikalık yürüyüşler, esneme ve gevşeme hareketleri sizi rahatlatır. Ayrıca burundan üç saniye nefes alıp ağızdan altı saniyede vererek yapacağınız nefes egzersizlerini kaygınız arttığında ard arda dört ya da beş kez uygulayabilirsiniz. Zamanı kullanmayla ilgili de alıştırmalar yapın.

   Sınavdan bir gün önce; sınavla ilgili arkadaş ya da ailenizle mümkün olduğunca konuşmayın. Sizi rahatlatacak ve eğlendirecek aktivitelerde bulunun. Önce kendinize inanın ve bunu kendinize tekrar edin. Sınavı değil, sınavdan çıktığınızdaki rahatlığı düşünün. Korkmayın ve bu sınavın geleceğinizin tamamı değil, geleceğiniz için sadece bir adım olduğunu unutmayın. Son gün çalışmayın. Beslenmenize ve uykunuza dikkat edin. Ağır ve midenizi rahatsız edecek yiyecekler yemeyin, her zaman uyuduğunuz saatte uyuyun (en geç 23.00’de yatakta olun). Sınav evraklarınızı geceden hazırlayın. Uyuyamazsanız ılık süt ve sıcak bir duş iyi gelecektir. Başardığınızı hayal ederek uykuya dalın; unutmayın beynimiz düşüncelerimizi gerçekleştirmeye odaklıdır. Ne düşünürsek onun olması daha olasıdır.

   Sınav günü; iyi bir kahvaltı edin ve rahat kıyafetler giyin. Sınav kendi okulunuzda olduğu için rutin düzeninizde servisle gitmeniz en iyisi olacaktır. Sizin için kolay sorulardan başlayın. Çok kaygı hissettiğinizde kendi kendinize başaracağınızı fısıldayın, daha önce bahsettiğimiz nefes egzersizini yapın. Eğer kaygı devam ediyorsa yarım dakikalığına arkanıza yaslanın ve en huzurlu hissettiğiniz anı düşünün. Devam etmeye hazırsınız. Sınava değil sorulara odaklanmalısınız. Dikkatiniz dağıldığında kısa molalar da iyi gelecektir. Sınav aralarında özellikle sorulardan konuşmamaya dikkat edin.

  Sınav sonrasında ise sonuç ne olursa olsun kendinizi ödüllendirin. Aileniz ya da arkadaşlarınızla keyifli bir aktivite planlayın. Şunu unutmayın sevgili öğrencilerim; hepiniz çok özelsiniz ve ne olursa olsun bizler sizi sevmeye devam edeceğiz. Bırakın kaygı sizi yönetmesin, siz kaygıyı yönetin.

Bu yazı 234 defa okunmuştur.
YORUMLAR
DİĞER YAZILARI
» TRAFİKTE OLMAK
» ZAFER SENİN OLSUN
» TEOG SINAVI
» YENİ DOĞAN BEBEK PSİKOLOJİSİ
» ÇAĞIMIZIN SORUNU: SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIĞI
» YAŞAMAK…
Yazarın tüm yazıları >>>
E-Gazete
Yazarlar
Anket
Hava Durumu
Facebook
Twitter