20 Kasım 2017 Pazartesi
Bize Ulaşın
Künye
Lüleburgaz
Kırklareli
Edirne
Tekirdağ
Spor
Güncel Gündem
Resmi İlanlar
YAZARLAR
» son dakika haberler
Lüleburgaz 8°C
Kapalı
YAZAR DETAYI
Derya BALLI
ÖZGÜVEN EKSİKLİĞİ
Yazı Tarihi: 06 Eylül 2017 Çarşamba 07:11

       Özgüven; kendimiz ve yeteneklerimiz hakkında pozitif ve gerçekçi bir anlayışa  sahip olduğumuz, kendimize inandığımız, potansiyellerimizi gördüğümüz anlamına gelir. Diğer taraftan, özgüven eksikliği ise; kendinden şüphe duymak, pasiflik, boyun eğme, aşırı uyum gösterme, yalnızlık, eleştirilere karşı hassas olma, güvensizlik, depresyon, aşağılık duygusu ve sevilmediğini hissetme, girişken olamam gibi kavramlarla tanımlanabilir.
         Bunu yenmek için ne yapılabilir?

  - Kendiniz hakkında olumlu düşünün.
Gerçekçi olan ve beklentilerinizi karşılayan hedefler belirleyin. Makul seviyede hedefler belirleyin ki, böylece başardığınız şeyler, başta ulaşmayı düşündüğünüz hedeflerlere yakın olsun. Bu durum, özgüveninizi ve kendinizle ilgili memnuniyetinizi destekler.
Bir şey başardığınızda kendinizle gurur duyun ve kendinizi ödüllendirin. Kimse sizi takdir etmese de siz kendinizi takdir edin. Başkalarını değil kendi isteklerinizi ön plana koyun. Kötü veya üzücü bir şey olduğunda, olumsuz düşüncelerinizin farkına varın. Tamamen duygularınızla hareket etmek yerine, içinde bulunduğunuz durum hakkında mantıklı olarak düşünün.
 - Zayıf taraflarınız yerine, güçlü taraflarınıza ağırlık verin. Belirli konularda, diğerlerine göre daha becerikli ve iddialı olduğunuzun ve hayatınızın her alanında mükemmel olmanın imkansız bir şey olduğunun farkına varın. Fikirlerinizi savunun. Haklarınıza sahip çıkmayı öğrenin ve sizin için makul olmayan isteklere “hayır” deyin.
  - Yaşamınızda önemli olduğuna inandığınız sorunların bir listesini çıkartın. Daha sonra bunları iyileştirmenin veya değiştirmenin yollarını yazın. Bütün sorunlarınız tabii ki kolay ve hızlı bir şekilde çözülemez ama hemen harekete geçebileceğiniz bazı alanlar da olacaktır.
 
                       Unutmayın!

·    Kötü şeyler yerine iyi şeylere ağırlık verin.

·    Kendiniz hakkında olumlu düşünün.

·    Deneyimlerinizden ders çıkartın.

·    Gerçekçi hedefler belirleyin.

·    Cesaretli olun. Öğrenmeye devam edin.

·    İşe yarar şeyler yapın. Basitliğe önem verin.

·    Değişimi hoş karşılayın. Uzman ruh sağlığı çalışanlarından yardım almaktan çekinmeyin.

Bu yazı 445 defa okunmuştur.
YORUMLAR
DİĞER YAZILARI
» ALIŞVERİŞ BAĞIMLILIĞI 2
» ALIŞVERİŞ BAĞIMLILIĞI
» AŞK
» DOĞUM SONRASI DEPRESYONU 2
» DOĞUM SONRASI DEPRESYONU (DSD)Bağlantı
» KAHRAMAN BABALAR
» OKUL FOBİSİ
» BABA FİGÜRÜNÜN ÇOCUK İÇİN ÖNEMİ
» ÖFKE KONTROLÜ
» OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU
Yazarın tüm yazıları >>>
E-Gazete
Yazarlar
Anket
Hava Durumu
Facebook
Twitter