16 Aralık 2017 Cumartesi
Bize Ulaşın
Künye
Lüleburgaz
Kırklareli
Edirne
Tekirdağ
Spor
Güncel Gündem
Resmi İlanlar
YAZARLAR
» son dakika haberler
Lüleburgaz 12°C
Parçalı Bulutlu
YAZAR DETAYI
Derya BALLI
RUHSAL ZEKA
Yazı Tarihi: 22 Kasım 2017 Çarşamba 07:37

Zeka; ruhsal zeka (SQ), duygusal zeka (EQ) ve zihinsel zeka (IQ) olmak üzere üç kısımda incelenir. Ruhsal zekayı etkileyen sebeplerin başında hedef gösterme, ideal oluşturma ve inandırma gücü gelir. Başarının sırrı zihinsel zeka değil ruhsal zekadır. Ruhsal zeka en kapsayıcı zekadır. Ruhsal zekanın bölümleri; inanma, gerekçe, duygu, ısrar, kanaat, ruhsal iletişim ve ilahi iradedir.

Duygusal zekanın şartları:
* Kendini tanımak
* Duygularını kontrol etmek
* Empati
* Başkalarıyla iyi ilişkiler kurmak
* Kurulan iyi ilişkileri sürdürebilmektir.

Zeka çeşitlerini daha iyi anlayabilmek için şöyle bir örnek sanırım daha yararlı olacaktır. Bir tehlike anında zihinsel zeka tepkisiz kalır. Duygusal zeka korkutur. Ruhsal zeka ise yatıştırır. Bir iş yaparken önümüze çıkacak engelleri kaldırarak işe başlamalıyız. Özgüvenimizi hiçbir zaman kaybetmeden hayallerimize ulaşmak için çalışmalıyız. Düşünce gücümüzü kullanarak hayatımızı olumlu bir şekilde yönlendirmeliyiz. Hayatımızı değiştirecek, düşünce gücümüzü harekete geçirecek etkinlikler kendimizi hazırlamalıyız.

Psikiyatrist Prof. Sayın Nevzat Tarhan: “Çocuk bir şeyi isteyerek öğrenirse verim artar. Öğrenmeye karşı istek ve ihtiyaç duyarsa, yapacağına inanma gücü de artar. Öğreneceği bilginin kendisine yararlı olacağını bilirse öğrenme isteği artıyor. Bunlar da çocukta ruhsal zekayı geliştirmektedir.” diyor.

Öğrenci her şeyden önce insandır. Onların da korkuları, umutları, güçlü ve zayıf yönleri vardır. Çocukların yeteneklerinin de bir sınırı vardır. Her çocuk farklıdır, özeldir, hepsinin yetenekleri değişik değişiktir. Her çocuktan aynı başarıyı beklemek doğru olmaz. Çocukları diğer çocuklarla kıyaslamak son derece yanlıştır. Başarılar büyük çabalardan sonra geldiğinde daha kalıcı ve keyif verici olacaktır. Çocuk eğitiminde anne-baba, çevre ve öğretmenlerin ortak sorumlulukları vardır. Aile öğretmenle, öğretmen de aileyle iyi ve ilgili bir diyalog içinde olmalıdır. Özellikle problemli çocukların eğitiminde beraber çalışmaya ihtiyaç vardır. Öğrenmenin daha verimli bir hale gelmesi için okulda karşılıklı sevgi ve saygı, okulun havasını etkileyerek, okul öğrenci tarafından sevilen bir mekan haline gelir. Her gün okula severek, koşarak, isteyerek gelir.

 

Bu yazı 297 defa okunmuştur.
YORUMLAR
DİĞER YAZILARI
» MOTİVASYON NASIL ARTTIRILABİLİR?
» RUHSAL ZEKA
» ALIŞVERİŞ BAĞIMLILIĞI 2
» ALIŞVERİŞ BAĞIMLILIĞI
» AŞK
» DOĞUM SONRASI DEPRESYONU 2
» DOĞUM SONRASI DEPRESYONU (DSD)Bağlantı
» KAHRAMAN BABALAR
» OKUL FOBİSİ
» BABA FİGÜRÜNÜN ÇOCUK İÇİN ÖNEMİ
Yazarın tüm yazıları >>>
E-Gazete
Yazarlar
Anket
Hava Durumu
Facebook
Twitter