22 Haziran 2018 Cuma
Bize Ulaşın
Künye
Lüleburgaz
Kırklareli
Edirne
Tekirdağ
Spor
Güncel Gündem
Resmi İlanlar
YAZARLAR
» son dakika haberler
Lüleburgaz 22°C
Açık
YAZAR DETAYI
Nedim MENEKŞE
ÖĞRETMEN PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE ADAY ÖĞRETMENLİK İŞ VE İŞLEMLERİ YÖNETMELİĞİ (TASLAK)
Yazı Tarihi: 07 Mart 2018 Çarşamba 07:42

Milli Eğitim Bakanlığı öğretmenleri ve Milli Eğitim çalışanlarının çok yakından ilgilendiren, performanslarını (Görevdeki gayret, verimlilik ve başarı) değerlendirecek bir yönetmelik taslağı yayınladı.

               Yönetmeliğe göre;

                   Performans değerlendirmesi ile aday öğretmen ve öğretmenin;

a) Görevindeki gayret, verimlilik ve başarısının tespit edilmesi,

b) Bilgi ve beceri düzeyinin belirlenerek, gerekli eğitim ihtiyacının tespit edilmesi ve buna yönelik tedbirlerin alınması,

c) Ödüllendirilmesinin sağlanması

amaçlanmaktadır.

                 Çalışan arkadaşlarımızın geleceklerini çok yakından ilgilendirecek bu yönetmelik tüm arkadaşlarımızca incelenmeli ve değerlendirilmelidir. Çünkü bu uygulama onların mesleki geleceklerine ve yaşamlarına yön verecektir.

Bu yazı ilgiyi bu alana çekmek amacıyla hazırlanmıştır.

Yönetmelik, altı bölüm, 35 madde ve ekinde bulunan 39 değerlendirme formunu kapsamaktadır. Bakanlığın internetteki yayınında yönetmeliğin üçüncü bölümüne (6-16 maddelere) yer verilmemiştir. Bunun henüz hazırlanamadığı için mi, yoksa gözden kaçırılmak için mi yapıldığı anlaşılamamıştır.

Eklerdeki formlara göre öğretmenler, her soru için;

Çok az, Az, Orta, İyi, Çok iyi yazan kutucukların birisini işaretleyerek ilgiliyi değerlendirecektir. Bu formlarda öğretmenler için 6 bölümde 183 soru işaretlenerek yapılacaktır.

1-Kurum Müdürü (50 soru)

2-Zümre öğretmenleri (25 soru)

3-Zümre dışı öğretmenler (15 soru)

4-Öğrenci velileri, (15 soru)

5-Öğrenciler (18 soru)  Lise için

6-Kendisi 50 soruyu cevaplayarak değerlendirmesini yapacaktır

Yönetmeliğe göre, Öğretmenler ayrıca, dört yılda bir   “Öğretmenlik Mesleki Yeterlilik” alanında sınava tabi tutulacaklardır.

Bu sınavda, alanlara ve konularına göre soruların ağırlıkları şöyle olacaktır;

a) Alan bilgisi (% 20),

b) Alan eğitimi bilgisi (%20),

c) Mevzuat bilgisi (%5),

ç) Eğitim öğretimi planlama (%5),

d) Öğrenme ortamları oluşturma (%5),

e) Öğretme ve öğrenme sürecini yönetme (%10),

f) Ölçme ve değerlendirme (%5),

g) Milli, manevi ve evrensel değerler (%10),

ğ) Öğrenciye yaklaşım (%5),

h) İletişim ve işbirliği (%5),

ı) Kişisel ve mesleki gelişim (5)

konu başlıkları ile T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük (%5)

            Her öğretmenin onlarca meslektaşı, yüzlerce öğrenci ve öğrenci velisi  olduğu bir ortamda, tümü katılamayacağına göre bu formlar kimler tarafından, nasıl, nerede, ne zaman doldurulacak, toplanan milyonlarca cevap nasıl değerlendirilecek ve sağlıklı bir sonuç çıkacak? Bu konularda yönetmelik bir açıklık getirmemektedir.

             Bu yönetmelikle adil bir değerlendirme yapmak olası değildir. Hazırlamak için nereden esinlenilmiştir, dünyada bir örneği var mıdır bilemiyorum.

             Bana göre kesinlikle uygulama olanağı olmayan ve Milli Eğitim’de var olan kaosu arttırmaktan ve öğretmenlerin ruh sağlığını bozmaktan başka bir işe yaramayacak olan bu yönetmelik yürürlüğe konulmamalı, öğretmenleri değerlendirmek için geçmiş örneklerden de yararlanarak daha adil, uygulanabilir bir yol bulunmalıdır.

Bu yazı 287 defa okunmuştur.
YORUMLAR
DİĞER YAZILARI
» 17 Nisan 1940 anısına ON YEDİ NİSANLAR
» 17 Nisan 1940 Anısına
» 17 NİSAN YAKLAŞIRKEN
» ÖĞRETMEN OKULLARININ TOPLUM KALKINMASINDAKİ YERİ VE ÖNEMİ
» BİR KÖY ENSTİTÜLÜ İLE TANIŞALIM
» ÖĞRETMEN PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE ADAY ÖĞRETMENLİK İŞ VE İŞLEMLERİ YÖNETMELİĞİ (TASLAK)
» BİR VEDA YAZISI
» RECEP BULUT’U (TÜRKÖZ) KAYBETTİK
» YADIRGADILAR BİZİ
» YENİ KUŞAK KÖY ENSTİTÜLERİ DERNEĞİ MANDOLİN GRUBU VE KOROLARI
Yazarın tüm yazıları >>>
E-Gazete
Yazarlar
Anket
Hava Durumu
Facebook
Twitter
xx