22 Eylül 2018 Cumartesi
Bize Ulaşın
Künye
Lüleburgaz
Kırklareli
Edirne
Tekirdağ
Spor
Güncel Gündem
Resmi İlanlar
YAZARLAR
» son dakika haberler
Lüleburgaz 25°C
Açık
YAZAR DETAYI
Mert BİLGİN
TAPU İŞLEMLERİ
Yazı Tarihi: 13 Mart 2018 Salı 07:26

Vatandaşların tapuya ilgili işlemlerini kolaylıkla halledebilmeleri için tapu dairelerine gitmeden önce hazırlamaları gereken bazı evrakları hazırlamaları önem taşıyor.

Tapu işlemleri için önceden hazırlanması gereken belgelerden biri; Belediye Rayiç Bedeli Belgesidir. Alıcı veya satıcı tapunun fotokopisi ile gayrimenkulün bağlı olduğu belediyeye başvurarak bu belgeyi alabilir.

‘Vergi borcu yoktur’ yazısı da tapuya gitmeden önce hazırlanması gereken belgeler arasında yer alır. Bu belgeyi de gayrimenkulün bağlı olduğu belediyeden alabilirsiniz.

Eğer satıcı iseniz ve gayrimenkulünüzü krediyle alıp, borcunu bitirdiyseniz gayrimenkulünüzü satmadan ‘İpotek fek yazısı’ ile birlikte tapu dairesine gidip ipoteği sonlandırmanız gerekiyor.

Tapuda alım-satım işleminin yapılması için gayrimenkulün deprem sigortasının mutlaka yapılması gerekiyor, DASK olmadan tapuda alım satım işlemi yapılmıyor.

Tapu işlemleri için gerekli evraklar arasında nüfus cüzdanı ve fotoğraf da bulunuyor. Her iki taraf da yanlarında nüfus cüzdanlarının aslını, ayrıca satıcı için 1, alıcı için 2 adet vesikalık fotoğraf (Son 6 ay içinde çekilmiş 6x4 ebadında, orijinal) bulundurması gerekiyor.

Tapu Sicil Müdürlüğü’ne alıcı ve satıcı birlikte gitmeli, eğer tüm işlemler tam yetkili kılınan bir kişi tarafından yapılacaksa önceden vekaletname verilmelidir.

Tapunun aslı, aslı bulunmuyorsa fotokopisi de tapuya gitmeden önce hazırlanması gereken belgeler arasında yer alıyor.

TAPU DAİRESİNDE HANGİ İŞLEMLERİ YAPACAKSINIZ?

Satıcı veya yetkili temsilcisi, tapu müdürlüklerindeki sıramatik cihazlarından TC Kimlik Numarası ile sıra numarası almalı. Ayrıca e-Devlet veya Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü’nün online randevu sisteminden de sıra numarası alınabiliyor.

Her iki başvuru şeklinde sıra numarası aldıktan sonra ön başvuru bölümünde yetkili personele gerekli belgeleri ibraz etmelisiniz. Evraklar eksiksiz ise ön başvurunuz onaylanır.

Tapu dairesinde gerçekleşen incelemeden sonra satıcıya SMS gelir. Mesaj içeriğinde tapu harcının nereye ödeneceği bilgisi ve akabinde randevu günü ve saati verilir.

Satıcı mesajı aldıktan sonra ilgili bankaya giderek tapu harcı yatırır. Alıcıyla birlikte kendisine bildirilen saatte Tapu Müdürlüğü’nde imzaya hazır olur.

Görevli personel tüm tarafları akit masasına davet ederek hazırlanan resmi senede/tescil işlem belgesine imzalarını alarak işlemi sonlandırır. En son müdürün imzasından sonra Tapu Belgesi teslim edilir.

Haftaya görüşmek üzere…

 

 

 

 

Bu yazı 692 defa okunmuştur.
YORUMLAR
DİĞER YAZILARI
» Gayrimenkul Satışında Yetki Belgesi’nin (Sözleşme) Gücü
» İKİNCİ EL KONUT ALIRKEN NELERE DİKKAT EDİLMELİ?
» MAKETTEN/TEMELDEN EV ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
» TAPU ÇEŞİTLERİ
» İPOTEKLİ EVLER
» APARTMAN VE SİTE AİDATLARI NASIL BELİRLENİR?
» Evinizi kiraya verirken dikkat etmeniz gerekenler
» YAZLIK SEÇERKEN NELERE DİKKAT EDİLMELİ?
» TAPU İŞLEMLERİ
» Ev kiralarken yasal haklarınızı biliyor musunuz?
Yazarın tüm yazıları >>>
E-Gazete
Yazarlar
Anket
Hava Durumu
Facebook
Twitter
xx