15 Aralık 2018 Cumartesi
Bize Ulaşın
Künye
Lüleburgaz
Kırklareli
Edirne
Tekirdağ
Spor
Güncel Gündem
Resmi İlanlar
YAZARLAR
» son dakika haberler
Lüleburgaz 10°C
Kapalı
YAZAR DETAYI
Diyetisyen Elif Nur BAŞARAN
GEBELİK DÖNEMİNDE DİYETİSYENE GİDİLİR Mİ ?
Yazı Tarihi: 06 Aralık 2018 Perşembe 07:30

Diyetisyen olarak en sık duyduğum sorulardan biri gebelik döneminde diyetisyene gidilir mi oluyor. Anne adayları gebe iken diyetisyene gidilirse kilo kaybı yaşayacağını, yetersiz besleneceğini ve bebeğin doğum ağırlığının düşük olacağını düşünüyor. Halbuki planlı gebeliklerde gebelik süresinden 3 – 6 ay önce bir beslenme uzmanıyla çalışmak hem annenin fazla kilosu varsa onu vermeyi sağlayacak hem de annenin vitamin-mineral depolarının dolmasını sağlayacaktır.  Plansız gebeliklerde ise gebelik öğrenildikten sonra ayda bir veya üç ayda bir takiplerle anne adayı izlenmelidir. Bebeğin sağlıklı bir şekilde büyüme gelişme göstermesi için anne adayının düzenli beslenmesi oldukça önemlidir. Ve gebelik döneminde ortaya çıkabilecek gebelik şekeri, hipertansiyon problemlerini engellemek ve vücuda etkisini azaltmak için sağlıklı beslenmek oldukça önemlidir. 

 

Gebelikte Nasıl Beslenmeliyiz?

            Gebelik 1.trimester, 2.trimester ve 3.trimester olarak 3’er aylık 3 farklı periyoda ayrılır. Tüm periyotlarda annenin alması gereken enerji ihtiyacı farklıdır. Çünkü bebeğin büyüme-gelişme hızı her ay farklılık gösterecektir.

1.trimesterde annenin günlük alması gereken kaloriden daha fazlasına ihtiyacı yoktur. Bebek için yeterli-dengeli beslenmesi yeterli olacaktır. İlave şeker kullanılmamalı, bal pekmez gibi doğal şekerlerden ihtiyaç karşılanmalıdır. Tam buğday unundan yapılmış ekmek tüketilmelidir. Tüm gebelik boyunca bilişsel gelişim için haftada 2 kez balık tüketimine dikkat edilmelidir. Kırmızı et B12 ve demir içerdiğinden dolayı onun da haftada iki kez yenmesinde fayda vardır. Ayrıca ilk 3 ayda iyotlu tuz kullanımı, folik asit takviyesi bebeğin gelişimi için oldukça önemlidir.  

Fakat 2.trimesterde annenin günlük alması gereken kaloriye ilave 250-300 kalori eklemesi gerekmektedir. Günlük beslenmesine ilave 1 dilim ekmek, 1 parça peynir, 1 meyve eklenmesi gibi... Ayrıca bu dönemde artık kabızlık şikayetleri başlayacağından su tüketimine dikkat edilmelidir. Ve muhakkak tam tahıllı ekmek tüketilmelidir. Bitkisel protein kaynağı olan kurubaklagillere de haftada 2 kez yer verilmelidir.

            3.trimesterde ise bebek daha hızlı büyüme göstereceğinden annenin günlük beslenmesine 450 kalori eklemesi gerekmektedir. Bu dönemde ödem şikayetleri, reflü şikayetleri artabileceğinden tuzu kısıtlamalı, yemek yedikten sonra hemen yatılmamalıdır. Yemek esnasında değil yemekten önce ve sonra sıvı alınmalıdır.

 

                                                                                                           

 

 

Bu yazı 535 defa okunmuştur.
YORUMLAR
DİĞER YAZILARI
» KİLO VERMEK İÇİN YAPILAN 5 HATA
» GEBELİK DÖNEMİNDE DİYETİSYENE GİDİLİR Mİ ?
» SAĞLIKLA GEL 2018
» GEBELİKTE BESLENME
» REFLÜDE BESLENME
» BAYRAMDA BAKLAVA TÜKETİMİNE DİKKAT
» İftar Menüsü
» İftar Menüsü
» İftar Menüsü
» iFTAR MENÜSÜ
Yazarın tüm yazıları >>>
E-Gazete
Yazarlar
Anket
Hava Durumu
Facebook
Twitter