25 Mart 2019 Pazartesi
Bize Ulaşın
Künye
Lüleburgaz
Kırklareli
Edirne
Tekirdağ
Spor
Güncel Gündem
Resmi İlanlar
YAZARLAR
» son dakika haberler
Lüleburgaz 0°C
YAZAR DETAYI
Diyetisyen Elif Nur BAŞARAN
SAĞLIKLA GEL 2019
Yazı Tarihi: 27 Aralık 2018 Perşembe 07:00

 Sağlıklı ve fit bir sene için, yeni yıla sayılı günler kala beslenmeyle ilgili kötü alışkanlıklarımızı değiştirmeye başlayabilirsiniz. Ben beslenme programlarımı hazırlarken danışanlarımla önce uzunca sohbet ediyorum. Beslenme alışkanlıklarında olan hataları buluyorum. Ve bunları değiştirmekle başlıyorum işe…

Gözlemlediğim kadarıyla en sık yapılan yanlışlar beyaz ekmek tüketimi, gün boyu fazla miktarda tüketilen çay ve kahve, içeceklere şeker eklenmesi…

Haydi artık bu hataları değiştirelim, yeni yıla yeni alışkanlıklarla başlayalım.

  • Beyaz ekmek yerine tam tahıllı veya çavdarlı ekmeği tercih edelim.
  • Çay kahve tüketimimizi sınırlandıralım. Fazla kafein alımı sindirim sisteminde problemlere, kalp atışlarının hızlanmasına, idrara çıkmada artışa neden olabilir.
  • Vücut fonksiyonlarının çalışması için su en önemli ögelerdendir. Bu nedenle günlük en az 2-2,5 litre su tüketelim.
  • Hareketsizlik ise şişmanlığın, kardiyovasküler hastalıkların oluşturmaktadır. Bu nedenle yeni yıla girerken herkese günlük en az 30 dakika fiziksel aktivitede bulunalım.

 

Peki Yılbaşı Gecesi Ne Yemeli?

Yılbaşı gecesinde menü çok zengindir. Ana yemekler, mezeler, tatlılar, kuruyemişler … Bizim yapmamız gereken ise ana yemeği gönül rahatlığı ile yemek için mezelerin yoğurtlu olanını tercih edip, o gece ekmek tüketmemek. Senede bir defa böyle bir sofra kuruluyor cümlelerine kanmadan, gecenin tadını çıkartmak amacıyla sağlıklı yemekler tercih etme taraftarıyım. Elbette kuruyemiş de yiyeceğiz tatlı da. Fakat tatlı çeşitlerinden bir tane seçeceğiz (sütlü tatlı olmasına özen gösterin), kuruyemişi ise ara öğün gibi düşünüp ya yemekten 2-3 saat önce veya yemekten 2-3 saat sonra tercih edeceğiz. Ve tabi ki o gün boyunca bol su içmeyi unutmayacağız.

            Bir sonraki gün ise karbonhidratı, yani ekmek ve şeker içeriği düşük bir beslenme ile bir önceki günün dengelemesini yapmayı unutmayın.

Herkese Sağlık ve Fit Bir Sene Diliyorum

                                                                                              

Bu yazı 1139 defa okunmuştur.
YORUMLAR
DİĞER YAZILARI
» YEME BOZUKLUKLARINA DİKKAT
» Karın Bölgesi Yağlardan Kurtulmanın Yolları
» KİLO VERME SIRASINDA YAPILAN HATALAR
» Bariatrik Cerrahi ve kilo verme
» POPÜLER BESİN AVOKADO
» Metabolizmayı Hızlandırmaya Yardımcı Besinler
» Mucize Baharatlar
» SAĞLIKLA GEL 2019
» KIŞ AYLARINDA HASTALIKLARDAN KORUNUN
» KİLO VERMEK İÇİN YAPILAN 5 HATA
Yazarın tüm yazıları >>>
E-Gazete
Yazarlar
Anket
Hava Durumu
Facebook
Twitter