26 Haziran 2019 Çarşamba
Bize Ulaşın
Künye
Lüleburgaz
Kırklareli
Edirne
Tekirdağ
Spor
Güncel Gündem
Resmi İlanlar
YAZARLAR
» son dakika haberler
Lüleburgaz 0°C
YAZAR DETAYI
Diyetisyen Elif Nur BAŞARAN
MUTLU EDEN BESİNLER
Yazı Tarihi: 29 Mart 2019 Cuma 09:17

Belki de birçoğumuz yemek yiyerek mutlu oluyoruz. Üzgün olduğumuzda veya mutlu anlarda yediğimiz şeyler ile kendimizi tatmin ediyoruz.

 

Peki besinlerin gerçekten mutlu edici etkisi var mı?

Halk arasında mutluluk hormonu olarak bilinen serotonin hormonunun vücudumuz için birçok etkisi mevcut. Daha çok bağırsak yapısından salgılanan serotonin uyku düzeni, depresyon, kaygı ve mutluluk ile doğrudan ilişkili. Yapılan çalışmalar kaygı ve stres durumundaki kişilerde serotonin hormonun daha az olduğunu gösteriyor.

 

Serotonin seviyesi nasıl arttırılır ?

Serotonin özellikle bağırsak yapısında yer aldığı için bağırsak yapısının sağlıklı olması bireyin serotonin düzeyinin artması ile bu da dolayısıyla psikolojik olarak iyi olmakla ve mutlu hissetmekle alakalı. Bağırsak yapısının sağlıklı olması adına, probiyotik ve prebiyotik içeriği yüksek besinler tüketmekte fayda var. Kefir bunların başında geliyor …

Aynı zamanda serotonin salınımı arttıran aminoaittriptofan içeren besinlerin tüketimini, serotinin salınımı arttırıyor.

 

Triptofan içeren besinler nelerdir? 

Yumurta

Muz

Peynir

Fındık

Hindi Eti

Soya Ürünleri

Ispanak

Bu yazı 825 defa okunmuştur.
YORUMLAR
DİĞER YAZILARI
» Omega-3 Yağ Asidi
» Bayram Sonrası Kaçamakların Dengelenmesi
» YÜKSEK KOLESTEROLDE BESLENME
» OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE BESLENME
» MAYIS AYI- MEYVE SEBZELERİ
» RAMAZAN AYINDA BESLENME
» GAPS DİYETİ NEDİR?
» EMZİRME DÖNEMİNDE BESLENME
» MUTLU EDEN BESİNLER
» YEME BOZUKLUKLARINA DİKKAT
Yazarın tüm yazıları >>>
E-Gazete
Yazarlar
Anket
Hava Durumu
Facebook
Twitter