09 Aralık 2019 Pazartesi
Bize Ulaşın
Künye
Lüleburgaz
Kırklareli
Edirne
Tekirdağ
Spor
Güncel Gündem
Resmi İlanlar
YAZARLAR
» son dakika haberler
Lüleburgaz 0°C
YAZAR DETAYI
Diyetisyen Elif Nur BAŞARAN
Bayram Sonrası Kaçamakların Dengelenmesi
Yazı Tarihi: 13 Haziran 2019 Perşembe 07:39

Merhabalar, bayramı atlattık. Oruç bitti. Tatil de bitince günlük hayatımıza geri döndük, iş günleri başladı. Birkaç gündür gördüğüm kadarıyla danışanlarım tatilde, sağlıklı beslenmenin epey dışına çıkmışlardı. Peki ya şimdi ne yapacağız diye sorular aldım şu birkaç gündür…

 

Kaçamaklar nasıl dengelenir?

Öncelikle belirtmeliyim ki, hayat devam ediyor. Bu nedenle tabi ki bir tatlı yediğimiz veya sarma yediğimiz olacaktır. Önemli olan bu kaçamağı yaptıktan sonra, ‘amaan bütün diyet bozuldu ben artık her istediğimi yiyeyim’ dememek… yapılan kaçamağı dengelediğiniz sürece problem yok. Sürdürülebilen beslenme tam olarak bu demek oluyor.

Kaçamağı yapacağız ama dengelemeyi de bileceğiz.

Kaçamaktan sonraki gün, biraz daha su içmek bile vücudu bir miktar hızlandıracaktır. Ama asıl olan su tüketimini arttırırken biraz da karbonhidratı kısıtlamak. Yani ekmek, bulgur, şeker… Bu besinleri, kaçamaktan sonraki gün kısıtladığınızda ve su tüketimini arttırdığınızda işlem tamamdır.

Bu nedenle hayatınızı kilo vermek için değiştirmek yerine, sağlıklı beslenmeyi hayat tarzı haline getirmelisiniz. Bu durumda da haftada 1-2 kaçamak yapmamız problem olmayacak. Yeter ki dengeyi elden bırakmayın.

Haftaya farklı bir konu ile görüşmek üzere…

Bu yazı 760 defa okunmuştur.
YORUMLAR
DİĞER YAZILARI
» Omega-3 Yağ Asidi
» Bayram Sonrası Kaçamakların Dengelenmesi
» YÜKSEK KOLESTEROLDE BESLENME
» OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE BESLENME
» MAYIS AYI- MEYVE SEBZELERİ
» RAMAZAN AYINDA BESLENME
» GAPS DİYETİ NEDİR?
» EMZİRME DÖNEMİNDE BESLENME
» MUTLU EDEN BESİNLER
» YEME BOZUKLUKLARINA DİKKAT
Yazarın tüm yazıları >>>
E-Gazete
Yazarlar
Anket
Hava Durumu
Facebook
Twitter