20 Ekim 2020 Salı
Bize Ulaşın
Künye
Lüleburgaz
Kırklareli
Edirne
Tekirdağ
Spor
Güncel Gündem
Resmi İlanlar
YAZARLAR
» son dakika haberler
Lüleburgaz 0°C
YAZAR DETAYI
Dyt. Yaren ÖZTEMEL
BOY UZATAN BESLENME ÖNERİLERİ
Yazı Tarihi: 22 Eylül 2020 Salı 06:04

Ebeveynler olarak çocuklarınızı beslerken ideal kiloya sahip olmasının yanında boyunun uzamasını hatta beslenme planlarını oluşturmadan önce ''Yapacağı diyet, boyunun uzamasına engel olmaz değil mi?'' gibi soruları bizlere soruyorsunuz.

Genetik yatkınlık, yaptığı sporun türü boy grafiğinde önemli bir faktör oynamanın yanı sıra beslenmesinin de çocuğun alması gereken enerjiye ve vitamin-mineral dengesine göre hazırlamaktayız.

Annelerden sık sık gelen boy uzatan besinler nelerdir sorusunu derlemek istedim.

1) Fermente ürünler

                Peynir, yoğurt, kefir, kımız gibi fermente süt ürünleri kemik gelişimi için oldukça faydalı besinler arasındadır. Bu besin grubunun içerdiği A vitamini, kemiklerin kalsiyumu daha iyi emmesini sağlamaktadır.

2) Yumurta

                Anne sütünden sonra en kaliteli protein kaynağı olan yumurta, kemik gelişimi için faydalı olan D vitamininden zengin besinler arasındadır. Her gün mutlaka 1-2 adet yumurta tüketmeleri çocukların gelişimi için oldukça faydalı olacaktır.

3) Balık

                Kemik gelişimi için gerekli olan D vitamini içeriğinden zengin olan Balığı haftada 2 gün tüketmelerini çocuklarınızın kemik gelişimi için oldukça önemli olacaktır.

4) Filizlendirilmiş tohumlar ve baklagiller

                Baklagillerin filizlendirilme işleminden sonra vitamin, protein ve enzim değerleri artmaktadır. Filizlendirilmiş baklagilleri salatalarınızın veya yemeklerinizin içerisine katarak baklagillerin zengin içeriğinden faydalanmış olursunuz.

5) Sebze ve meyveler

                Lif içeriğinden zengin olan sebze ve meyveler, çocuklarınızın büyüme ve gelişmesi için oldukça faydalıdır. Günde 3-4 porsiyon sebze meyve ve sebze tüketimi çocuklarınızın gelişimi için oldukça faydalı olacaktır.

Bu yazı 1361 defa okunmuştur.
YORUMLAR
DİĞER YAZILARI
» BÖBREK HASTALIKLARINDA BESLENME
» KARA MÜRVER
» BUGÜN HİÇ DOYMUYORUM...
» MİGREN ATAKLARINDA BESLENME
» BOY UZATAN BESLENME ÖNERİLERİ
» DİYABETTE BALAYI DÖNEMİ
» D VİTAMİNİ DEPOSU BESİNLER
» SEYAHATA ÇIKARKEN BAĞIRSAK SAĞLIĞINIZI İHMAL ETMEYİN...
» SEZGİSEL YEME
» FİBROMİYALJİ HASTALARINA BESLENME ÖNERİLERİ
Yazarın tüm yazıları >>>
E-Gazete
Yazarlar
Anket
Hava Durumu
Facebook
Twitter