25 Ocak 2021 Pazartesi
Bize Ulaşın
Künye
Lüleburgaz
Kırklareli
Edirne
Tekirdağ
Spor
Güncel Gündem
Resmi İlanlar
YAZARLAR
» son dakika haberler
Lüleburgaz 0°C
YAZAR DETAYI
Dyt. Yaren ÖZTEMEL
HAMİLELİK DÖNEMİNDE BESLENME
Yazı Tarihi: 14 Aralık 2020 Pazartesi 06:01

HAMİLELİK DÖNEMİNDE BESLENME

DYT. YAREN ÖZTEMEL

EN-FİT BESLENME VE DİYET DANIŞMANLIĞI DİYETİSYENİ

 

Gebelik öncesi doğum ağırlığı ve gebelik döneminde beslenme; bebeğin doğum ağırlığı ve beyin gelişimi ile yakından ilişkilidir. Özellikle hamilelik döneminde yetersiz ve dengesiz beslenme sonucunda demir, B12, folik asit ve kalsiyum yetersizliği gözlenebilmektedir. Yetersiz beslenme kadar annenin istendiğinden daha fazla olan kilo artışı da bebeğin doğum ağırlığının fazla olmasına, annede ve bebekte diyabet gibi rahatsızlıkların oluşmasına sebep olmaktadır.

Bu dönemin sağlıklı geçirilebilmesi adına ilk önerilerimiz arasında su tüketiminin arttırılması ve paketli gıdalardan uzak durulması olmaktadır. Kişiden kişiye miktarlar değişebilmekle birlikte hamilelik döneminde genel beslenme önerilerimiz şu şekildedir;

  • Her gün en az 1 tane yumurta tüketilmelidir.
  • Peynirler çiğ sütten değil pastörize edilmiş sütlerden yapılmış olmalıdır.
  • Her gün en az 2 su bardağı kadar kefir veya yoğurt tüketimi sağlanmalıdır.
  • Vitamin ve mineral içeriği zengin olan sebzeler ile rengarenk hazırlanmış bol limonlu salata kaseleri yemeklerinize eşlik etmelidir.
  • Haftada 1-2 kez kuru baklagil tüketilmeli ve yemeklerin içerisinde tereyağ yerine sıvıyağ kullanılmalıdır.
  • Haftada en az 1 gün balık tüketimi bebeğin beyin gelişimi için faydalı olacaktır.
  • Karbonhidrat tüketiminde ise kompleks olarak isimlendirdiğimiz kan şekerimizi hızlıca yükseltmeyecek karbonhidratlar tercih edilmelidir.
  • Yemekler güzelce çiğnenmeli ve yemek sırasında su tüketilmemelidir.
  • İyotlu tuz tüketimi hamilelik döneminde en önemli noktalardan birisidir. Koyu renkli cam kavanoz içerisinde saklanılmalı, ışıktan ve nemden uzak olmalıdır.
  • Bu dönemde bitki çayı tüketimine dikkat edilmeli, karışık çaylar kullanılmamalıdır. Özellikle ilk aylarda bitki çayı tüketilmemelidir.
  • Annenin ve bebeğin sağlığı için artık bir hormon olarak düşünülen D vitamini ihtiyacını karşılamak adına güneşin çok dik gelmediği vakitlerde yaklaşık 15 dakika kadar güneşe çıkılmalıdır.
  • Kafein alımı vitamin ve mineral emilimlerimizi etkilediği için minimum miktarlar tutulmalı ve hatta hamilelik boyunca kısıtlamaya gidilebilmelidir.

Gebeliğin ilk aylarında yaşanılan mide bulantılarında ise yatma ve oturma pozisyonları oldukça önemlidir. Yemek yedikten sonra çok ani hareketlerde bulunmamaya hızlı bir şekilde oturup kalkmamaya özen gösterilmeli, yemek yedikten yaklaşık 20-30 dakika kadar sırt üstü yatılmamalı, eğer yatma ihtiyacı hissediliyor ise de en az 45 derece açı ile uzanılmalıdır. Sabahın ilk saatlerinde ve gün içerisinde tek başına asit içeriği fazla olan besinler yenilmemeli ve içilmemelidir.

Tükettiğiniz besinlerin bebeğinizin sağlığı olduğunu lütfen unutmayın...

Haftaya yepyeni bir yaz ile görüşmek üzere...

 

Bu yazı 1330 defa okunmuştur.
YORUMLAR
DİĞER YAZILARI
» İŞLENMİŞ GIDALAR NEDEN DAHA FAZLA YEME HİSSİ UYANDIRIR?
» HANGİ VÜCUT TİPİNE SAHİPSİN?
» YILBAŞI AKŞAMI İÇİN ÖNERİLER
» GİZLİ KALORİLER
» HAMİLELİK DÖNEMİNDE BESLENME
» HAMİLELİKTE İDEAL KİLO ALIMI NE KADAR OLMALIDIR?
» ÇOCUKLARDA BESİN SEÇİCİLİĞİ
» KOLLAJEN
» KIRMIZI PANCAR
» FONKSİYONEL BESİN: KEFİR
Yazarın tüm yazıları >>>
E-Gazete
Yazarlar
Anket
Hava Durumu
Facebook
Twitter