04 Mart 2021 Perşembe
Bize Ulaşın
Künye
Lüleburgaz
Kırklareli
Edirne
Tekirdağ
Spor
Güncel Gündem
Resmi İlanlar
YAZARLAR
» son dakika haberler
Lüleburgaz 0°C
YAZAR DETAYI
Dyt. Yaren ÖZTEMEL
EKMEKTEN KAÇARKEN TATLIYA TUTULDUM!
Yazı Tarihi: 27 Ocak 2021 Çarşamba 07:34

EN-FİT BESLENME VE DİYET DANIŞMANLIĞI

Vücudumuzda yer alan dokular enerji gereksinimini karşılamak için karbonhidratlara ihtiyaç duyarlar. Özellikle beynimiz sadece glikozu kullanır ve eğer günlük  50 gramın altında karbonhidrat alınırsa beyinin için gerekli olan enerji sağlanmaz. Vücut için gerekli miktarda karbonhidrat alınması kadar bu karbonhidratın hangi kaynaklardan alındığın da oldukça önemlidir.

Doğru kaynaklardan alınmayan karbonhidrat glikojen deposunun hızlı bir şekilde boşalmasını sağlayarak kan şekerini çok kısa bir sürede düşürür ve yaklaşık olarak 1-2 saat sonra acıkma hissi başlar ve bizler de dolapta ne var acaba ne yesem diye düşünmeye başlarız. Bu döngü bizlere sadece kilo aldırmakla kalmıyor insülin salınımımızı bozmakta, şeker hastalığımızın öncüsü olan insülin direncine ve aynı şekilde devam edildiği takdirde şeker hastalığına sebep olmaktadır. Yeterli miktarda karbonhidrat alınmaz ise dokularda yedeklenen karbonhidrat ilk olarak yağlara dönüşmek ve enerji için yağlar harcanmaya başlamakta sonrasında ise proteinlere dönüşmek ve enerji için proteinler harcanırken doku kayıpları, kas kayıpları başlamaktadır.

Peki sağlıklı bir kişi günlük olarak ne kadar karbonhidrat almalıdır?

Kişinin aldığı enerjinin yaklaşık olarak % 50-55'i karbonhidrattan gelmelidir. Yukarıdaki paragrafta belirttiğim gibi yemek yedikten birkaç saat sonra tekrarda acıkmamak ve günlük alığımızı enerjiyi arttırmamak adına doğru karbonhidrat kaynaklarını seçmeliyiz.

Doğru karbonhidrat kaynakları nelerdir ?

Tam buğday, tam tahıllı ekmekler, Siyez ekmeği, Karabuğday ekmeği, Mercimekten yapılmış ekmekler ve yemekler, Yulaf ezmesi, porsiyonu çok fazla olmayan taze meyveler, karabuğday, kinoa gibi tahıllar doğru karbonhidrat kaynaklarıdır.  

Beslenmenizde bu karbonhidratları kullandığınızda hem tokluk süreniz uzayacak hem de insülininiz daha dengeli salınacaktır.

Bu hafta yağmurdan kaçarken doluya yakalandığımız aslında hiç ekmek yemiyorum diyerek gün içerisinde makarna, kek, pasta, tatlı tüketmemizin ve çok kısa bir süre sonra tekrardan aç hissetmemizin sebeplerini sizlerle paylaştık....

Haftaya yepyeni bir konu ile görüşmek dileği ile...

 

Bu yazı 1376 defa okunmuştur.
YORUMLAR
DİĞER YAZILARI
» KAHVE TÜKETİMİ
» YEME SÜRESİ KİLOM ÜZERİNDE ETKİLİ Mİ?
» HER PAZARTESİ DİYETE BAŞLIYORUM...
» EKMEKTEN KAÇARKEN TATLIYA TUTULDUM!
» İŞLENMİŞ GIDALAR NEDEN DAHA FAZLA YEME HİSSİ UYANDIRIR?
» HANGİ VÜCUT TİPİNE SAHİPSİN?
» YILBAŞI AKŞAMI İÇİN ÖNERİLER
» GİZLİ KALORİLER
» HAMİLELİK DÖNEMİNDE BESLENME
» HAMİLELİKTE İDEAL KİLO ALIMI NE KADAR OLMALIDIR?
Yazarın tüm yazıları >>>
E-Gazete
Yazarlar
Anket
Hava Durumu
Facebook
Twitter