23 Nisan 2021 Cuma
Bize Ulaşın
Künye
Lüleburgaz
Kırklareli
Edirne
Tekirdağ
Spor
Güncel Gündem
Resmi İlanlar
YAZARLAR
» son dakika haberler
Lüleburgaz 0°C
YAZAR DETAYI
Dyt. Yaren ÖZTEMEL
SEBZE SEVMEYENLERDEN MİSİN?
Yazı Tarihi: 10 Mart 2021 Çarşamba 06:48

Sebze sevmiyor ve tüketmiyorsan eğer sağlığın için oldukça önemli olan lif, antioksidan ve fitokimyasalları yeterli miktarda vücuduna almıyorsun. Yapılan sağlık araştırmalarına göre günde en az 3 porsiyon sebze tüketiminin bir çok hastalığa karşı koruyucu olduğu belirtilmiştir.

Bir çoğunuzdan sebzeyi severek yemediğinizi ve tercihinizin olmadığını duyar gibiyim. Sebze tüketim alışkanlığı çocukluk dönemi ve sonrası ile ilişkili olabilmektedir. Şuan bahanemiz ne olursa olsun sağlıklı beslenme için attığınız adımda ilk hedefimiz sebze grubunun tüketimini arttırmak olacaktır.

Sebze Tüketimini Arttırmanın Yolları;

  1. Öncelikle sebzelerin ilk yediğiniz ve sevmediğiniz pişirme yönteminden farklı bir yöntem denemek sebzelere olan alışkanlığını arttırabilir. Özellikle kükürt içeriği fazla olan brokoli, karnabahar, brüksel lahanası, lahana gibi sebzeler fazla pişirildiğinde kokularından dolayı rahatsız edebilirler. Bu sebeple bu sebzeleri sıklıkla zeytinyağı ve baharatlar ile soslanıp fırında pişirilmesi veya sote şeklinde yapılması yenebilirliği arttırmaktadır. Ayrıca bu kükürtlü sebzeler kişiden kişiye farklılık göstermekle birlikte gaz şikayetleri yapabilmektedir. Kimyon , kişniş, defne yaprağı veya zencefil gibi baharatlar kullanılarak pişirilebilir veya yedikten sonra rezene çayı içilmesi gaz şikayetlerinin  minimuma inmesine yardımcı olacaktır.
  2. Tavuklu çorbaların içeriğini sebzeler ile zenginleştirebiliriz.
  3. Pişmiş sebzeler ilk olarak görüntü sonrasında kokuları ile sizlerde bir ön yargının oluşmasına sebep olabilir. Sebzeleri çiğ olarak tüketmeyi deneyebilirsiniz. dokularının kıtır kıtır olması tercih edilebilirliği arttırabilmektedir.
  4. Spagettilerinizin veya pizzanızın içeriğini sebzeler ile zenginleştirin. Böylece hem besleyici hem de lif içeriği zengin bir pizza yiyebilirsiniz. Mantar, fesleğen, taze soğan, kabak önerebileceğim sebzeler arasında.
  5. Mevsimindeki sebzeleri tüketmeniz hem besin değeri açısından hem de lezzet açısında daha iyi olacaktır.

 

 

 

 

Bu yazı 2890 defa okunmuştur.
YORUMLAR
DİĞER YAZILARI
» RAMAZANDA BESLENME ÖNERİLERİ
» KİLO VERMEK İÇİN HAZIR MISIN?
» SEBZE SEVMEYENLERDEN MİSİN?
» KAHVE TÜKETİMİ
» YEME SÜRESİ KİLOM ÜZERİNDE ETKİLİ Mİ?
» HER PAZARTESİ DİYETE BAŞLIYORUM...
» EKMEKTEN KAÇARKEN TATLIYA TUTULDUM!
» İŞLENMİŞ GIDALAR NEDEN DAHA FAZLA YEME HİSSİ UYANDIRIR?
» HANGİ VÜCUT TİPİNE SAHİPSİN?
» YILBAŞI AKŞAMI İÇİN ÖNERİLER
Yazarın tüm yazıları >>>
E-Gazete
Yazarlar
Anket
Hava Durumu
Facebook
Twitter