23 Nisan 2021 Cuma
Bize Ulaşın
Künye
Lüleburgaz
Kırklareli
Edirne
Tekirdağ
Spor
Güncel Gündem
Resmi İlanlar
YAZARLAR
» son dakika haberler
Lüleburgaz 0°C
YAZAR DETAYI
Dyt. Yaren ÖZTEMEL
RAMAZANDA BESLENME ÖNERİLERİ
Yazı Tarihi: 06 Nisan 2021 Salı 06:28

DYT.YAREN ÖZTEMEL

EN-FİT BESLENME VE DİYET DANIŞMANLIĞI DİYETİSYENİ

Ramazan ayı geliyor, beslenme düzenimiz değişmeye başlıyor. Gün içerisindeki açlığımız akşam saatlerinde yapılan sık sık ara öğünler ile kapatılmaya çalışılırken hem kilo olarak artış sağlıyor hem de hazımsızlık, kabızlık gibi problemler yaşıyoruz.

Peki nasıl beslenmeliyiz?

  • Gün içerisinde içmemiz gerek suyu birden değil iftardan sonra yudum yudum içmeliyiz ki uzun süre açlıktan sonra midemize birden yüklenerek kendimizi zorlamayalım.
  • İftarımızı 1 bardak su ile açtıktan sonra 10-15 dk kadar beklemenizi sonrasında öğünlerinize geçmeniz sindirimiz için çok daha sağlıklı olacaktır.
  • Öncelikle gün içerisinde azalan öğünler ve iftarı daha rahat bir biçimde yapmak adına sahuru atlamamalıyız.
  • Sahur öğününde özellikle şarküteri gibi tuzlu besinlere yer vermemek oldukça sağlıklı olacaktır. Yumurtamız sahur için olmazsa olmazlarımız arasında yer almalı, yeşillik tüketimini arttırarak bağışıklığımızın güçlü kalmasına yardımcı olmalıyız. Sizleri susatmayan, gün boyunca tok tutan, kan şekerinizi dengeleyici bir öğün yapmanızı tavsiye ederim.
  • Gün içerisindeki açlığımız tabiki de metabolizmamızı oldukça etkilemektedir. Sahurda ve iftardan sonra bitki çayı tüketimlerine özen göstermeliyiz. Tansiyon problemi olmayan kişilerde sahurda 1 fincan yeşilçay, iftardan sonra ise 1 fincan rezene çayı içmek oldukça faydalı olacaktır.
  • iftarda hafif besinlere yer vermek ve iftardan sonra meyveli kefirli bir öğün yapmak almanız gereken vitaminleri karşılamanıza yardımcı olacaktır.
  • Tatlı tüketimi haftada 1 ile sınırlandırılmalı, sütlü tatlılar tercih edilmelidir.

Ramazan ayı boyunca sizlerle her hafta ramazan beslenmesini konuşacağız, sağlıklı tariflerin yer alacağı bir sonraki yazımda görüşmek dileği ile ...

 

Bu yazı 2140 defa okunmuştur.
YORUMLAR
DİĞER YAZILARI
» RAMAZANDA BESLENME ÖNERİLERİ
» KİLO VERMEK İÇİN HAZIR MISIN?
» SEBZE SEVMEYENLERDEN MİSİN?
» KAHVE TÜKETİMİ
» YEME SÜRESİ KİLOM ÜZERİNDE ETKİLİ Mİ?
» HER PAZARTESİ DİYETE BAŞLIYORUM...
» EKMEKTEN KAÇARKEN TATLIYA TUTULDUM!
» İŞLENMİŞ GIDALAR NEDEN DAHA FAZLA YEME HİSSİ UYANDIRIR?
» HANGİ VÜCUT TİPİNE SAHİPSİN?
» YILBAŞI AKŞAMI İÇİN ÖNERİLER
Yazarın tüm yazıları >>>
E-Gazete
Yazarlar
Anket
Hava Durumu
Facebook
Twitter