16 Ağustos 2022 Salı
Bize Ulaşın
Künye
Lüleburgaz
Kırklareli
Edirne
Tekirdağ
Spor
Güncel Gündem
Resmi İlanlar
YAZARLAR
» son dakika haberler
Lüleburgaz 0°C
YAZAR DETAYI
Necati KAYHAN
Spor ve sağlık
Yazı Tarihi: 13 Aralık 2021 Pazartesi 06:08

Antrenörlere ve futbolculara öneriler.

Vücudumuz iyi korunup gözetildiğinde olumlu cevaplar verir insana. Çok basit Kültür- Fizik hareketleri ile bedenimiz gün boyunca zinde olur.

Spor yapmak, sağlık bir yaşam sürmek lazımdır. Ama düzenli olarak yapmak gerektiğini unutmamak gerekir. Vücudumuza her gün düzenli spor yapma alışkanlığı kazandırmak da çok önemlidir.

Spor için en ideal zaman sabah saatlerinde yapılmasıdır, vücut için en iyi zamandır. Eğer her sabah yapamıyorsanız haftada 3 4 kez yapmalısınız. Sabah yapılan 5-6 dakikalık kültür-fizik hareketleri bile size çok şey kazandırır. Egzersizin en zor tarafı başlamasına cesaret edebilmektir. Sürekli yapılan kültür-fizik hareketleri yaşamımızın vazgeçilmez bir parçası haline gelir.

Sabah egzersizlerini devamlı alışkanlık haline getirirseniz vücudunuzun gün boyu size iyi hizmet edeceğine şahit olacaksınız.

**          **          **          

Hangi kültür-fizik hareketlerini yapalım?

Sabah uyanınca esneme ve gerinme hareketleri yapalım. Ağzımızı açmak ve kollarımızı yana doğru açmak bile bir sabah egzersizidir. Bu iki hareketle yetinmeyelim. Bunlara ilaveten hafif egzersizlerle devam edelim. Vücudumuz her açıdan günlük yaşamımıza katkı sağlar.

Spor yaparken vücudumuzu zorlamaya gerek yoktur. Çünkü zorlama, kişiyi egzersizden soğuttuğu gibi sakatlıklara da sebep olur.

Aynı hareketleri her gün yaparsanız canınız sıkılır. Bunun için egzersizleri mümkün mertebe değiştirin. Şunu bir kez daha söylüyorum: Sabah jimnastik yapmaktan vazgeçmeyin. Her sabah yapacağınız hareketlerden sonra yolda yürüyüşünüz bile değişik olacak.

Yürüyüş ve kültür-fizik hareketlerini mutlaka yapın.

Zihin bedeni nasıl etkiliyorsa beden de benzeri bir mekanizmayla zihni etkiler. Beden-zihin ilişkisi yaklaşık ağrılarımızın yüzde 40’ını oluşturan 656 kasla gerçekleşir. Kaslar gerildiğinde beyin uyarılarak zihnimizde de gerginlik yaratır.

Gerginliği ortadan kaldırıp zihni rahatlatmanın en iyi yolu, kasları yumuşatmaktır.

**          **          **          

Bel Ağrıları

Kronik bel ağrılarından yakınma da oldukça yaygındır.

Yüzbinlerce insanın acı çektiği bel ağrılarına hekimlerin tavsiye ettiği en etkili tedavi yöntemi de jimnastiktir.

Bel ağrılarından kendimizi koruyabilmemiz için sabahları boyun hareketlerinden sonra da şunları yapmalıyız:

Önce yere sırt üstü dümdüz uzanalım. Omuz ve ayaklarımıza dayanarak belimizi yukarı çekelim. Beşe kadar sayarak bu hareketi beş defa yapalım. Sonra gevşeyip tekrardan sırt üstü yatalım. Sağ dizimizi iki elle kavrayarak karnımıza doğru çekip göğsümüze değdirelim. Beşe kadar sayarak dizimizi eski haline getirelim. Bu hareketi üç kez tekrarladıktan sonra sol dizimizle de yapalım. Daha sonra ellerimizle her iki dizimizi de kavrayıp göğsümüze değecek şekilde beşe kadar sayalım ve üç kez tekrar edelim.

Bu hareketleri sabah düzenli şekilde yaparsak, belimize elastikiyet kazandırır ve bel ağrılarını başlamadan önleyebiliriz.

Egzersiz uygulamaları çok yorucu olmamalıdır. Çünkü yorgunluk sinirleri bozabilir.

Bu yazı 673 defa okunmuştur.
YORUMLAR
DİĞER YAZILARI
» Büyükler ve çocuklar
» BENİM GÖZLERİM GÖRECEĞİNİ GÖRDÜ
» Yanlış ülkeyi işgale kalkan ordu!
» KALPTEN DİNLEMEK
» PARANIN ALAMADIĞI
» VİETNAM’DA BİR ASKER
» TUZLU KAHVE
» ISLIK
» KARA KOYUN
» PARA
Yazarın tüm yazıları >>>
E-Gazete
Yazarlar
Anket
Hava Durumu
Facebook
Twitter