“2025 sonunda bitirilmesi hedefleniyor”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Hattı'nın 153 kilometrelik Kapıkule-Çerkezköy etabında toprak, kazı ve dolgu çalışmalarını tamamlama aşamasında olduklarını söyledi. Proje kapsamında Babaeski, Lüleburgaz, Büyükkarıştıran ve Kapıkule olmak üzere 4 yeni istasyon binası yaptıklarını dile getiren Uraloğlu, "Kapıkule-Çerkezköy etabının genelinde yaklaşık yüzde 88 fiziki ilerleme sağladık. Bu etabımızın çalışmalarını da aynı Halkalı-Ispartakule etabımız gibi 2025 sonunda bitirmeyi hedefliyoruz." dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Hattı'nın Halkalı-Ispartakule etabının yüzde 74'ünün tamamlandığını belirterek, "Çalışmalarımızı 2025 sonunda bitirmeyi hedefliyoruz." dedi.
Uraloğlu, Halkalı-Ispartakule Demiryolu Hattı TBM-1 Işık Görme Töreni'nde yaptığı konuşmada, yapımı devam eden Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Hattı'nın yaklaşık 8,4 kilometrelik kesimini oluşturan Halkalı-Ispartakule arasındaki tünelde ışık görüldüğünü söyledi.
Asya ile Avrupa arasında en kısa, güvenli ve ekonomik koridor olarak değerlendirilen İpek Demiryolu Projesi'nin hayata geçmesine çok önem verdiklerini dile getiren Uraloğlu, Halkalı-Ispartakule-Çerkezköy-Kapıkule Hızlı Tren Hattı olarak bilinen projenin toplam uzunluğunun yaklaşık 229 kilometre olduğunu bildirdi.
Uraloğlu, hattın, 153 kilometrelik Kapıkule-Çerkezköy, 67 kilometrelik Çerkezköy-Ispartakule ve 8,4 kilometrelik Ispartakule-Halkalı etapları olmak üzere 3 etaptan oluştuğunu kaydederek, "Tüm etapların tamamlanmasıyla mevcut hat kapasitesini 4 kat arttırmayı hedefliyor, yolcu seyahat süresini 4 saatten 1 saat 30 dakikaya, yük taşıma süresinin ise 8 saatten 3,5 saate düşürmeyi planlıyoruz." diye konuştu.
"KAPIKULE-ÇERKEZKÖY ETABININ DA 2025 SONUNDA BİTİRİLMESİ HEDEFLENİYOR"
Bakan Uraloğlu, Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Hattı'nın 153 kilometrelik Kapıkule-Çerkezköy etabının finansmanında kısmen Avrupa Birliği fonu kullandıklarını belirterek, toprak, kazı ve dolgu çalışmalarını tamamlama aşamasında olduklarını söyledi.
Proje kapsamında Babaeski, Lüleburgaz, Büyükkarıştıran ve Kapıkule olmak üzere 4 yeni istasyon binası yaptıklarını dile getiren Uraloğlu, "Kapıkule-Çerkezköy etabının genelinde yaklaşık yüzde 88 fiziki ilerleme sağladık. Bu etabımızın çalışmalarını da aynı Halkalı-Ispartakule etabımız gibi 2025 sonunda bitirmeyi hedefliyoruz." dedi.
Uraloğlu, Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı Projesi'ni AB işbirliğiyle uzun zamandır hayata geçirmek için çaba sarf ettiklerini kaydederek, "Demir raylar üzerinde süzülecek trenlerimiz sadece yolcu ve yük taşımayacak, insanımızın hayatına yeni bir soluk getirecektir. Bu hatla birlikte gelişmeye başlayacak ticari hareketlilik bölge insanımızın ve ülkemizin ekonomik kalkınmasına büyük faydalar sağlayacaktır." açıklamasını yaptı.
Bu hattın Türkiye'den Avrupa'ya taşınan yük miktarını da artıracağını vurgulayan Uraloğlu, "Yine, Avrupa ile olan ilişkilerimizi daha da ileri noktalara taşıyacağını düşündüğüm Kalkınma Yolu Projesi ile de Irak'taki FAV Limanı'ndan Londra'ya kadar kara ve demir yolu ile kesintisiz ulaşım sağlamayı planlıyoruz. Geçtiğimiz hafta Kalkınma Yolu kapsamındaki 2. Bakanlar Konseyi Toplantısını Bağdat'ta gerçekleştirdik. Projeye dair kararlılığımızı, imzaladığımız Mutabakat Deklarasyonu ile teyit etmiş olduk." diye konuştu. AA
Comments