top of page
Yazarın fotoğrafıHamza Dalgıç

Ulaşımda motosiklet devri!

“Elektriklilere yoğun ilgi”

Son yıllarda araç fiyatlarındaki artışlar, yakıtlara gelen zam ve buna bağlı olarak toplu taşımaların da fiyatlarının artması, Lüleburgaz’da vatandaşları alternatif ulaşım seçeneklerine itti.

Son yıllarda otomobil fiyatlarının artışı, yakıtlara gelen zam ve buna bağlı olarak toplu taşımaların da fiyatlarının artması, Lüleburgaz’da vatandaşları alternatif ulaşım seçeneklerine itti.

Lüleburgaz sokaklarında artan motosiklet kullanımı gözlemlenirken, üst yaş grubunda ki vatandaşların da artan motosiklet trendine uyması da dikkatlerden kaçmadı.

Özellikle elektrikli motosiklet seçeneğini göz ardı etmeyen vatandaşların genel olarak motosiklet seçeneğine yönelmelerinin sebeplerini Mutlu Motors işletmesinin sahibi Semih Mutlu’ya sorduk.

“BU İŞE GİRMEMİZİN SEBEBİ TALEBİN FAZLALAŞMASI”

Halkta artan motosiklet talebinin bu girişim fikrini cazip kıldığını belirten Semih Mutlu; “Biz dört aydır bu işin içerisindeyiz. Motosiklet talebinin artması ve araba satışlarının düşmesi bu işe girmemizin en büyük sebeplerinden birisi.

Halkı motosiklete iten sebeplerle benzer sebepler fakat halkı motosiklete iten farklı etkenler de var. Ulaşımın pahalı olması, taksilerin pahalı olması gibi ekonomik temelli sebepler insanları motosiklet almaya yönlendirdi. En basit örnekle 50cc’lik bir motosiklet ile İstanbul Caddesi’nden AVM’ye 10 TL gibi bir yakıt masrafı ile git gel yapabilirsiniz” dedi.

“GENÇLERDEN ÇOK YAŞLILARIN TALEBİ VAR”

Motosiklet çeşitlerine gençlerden çok yaşlıların talebi olduğunu belirten Mutlu; “Gençlerin talebi bir yana, yaşlıların talebi çok daha fazla. Camiye, bankalara ve çeşitli birçok yere giderken işlerini kolaylaştırıyor.

Özellikle üç tekerlekli elektrikli motosikletleri çok tercih ediyorlar. Bu motosikletlere kadınlardan da çok talep var. Sokaklarda görmek mümkün bu motosikleti kullanan yaşlıları ve kadınları. Kadınlar çocuklarını bu motosikletler okula bırakıyor, çeşitli amaçlarla kullanıyorlar. Alışverişe gitmek için kullanıyorlar.

Bu üç tekerlekli motosikletleri hem iki tekerlekli motosikletlere göre daha güvenli görüyorlar, hem de elektrik tüketimleri çok az. Bir deposunun 5 TL’ye dolduğu gerçeği var. Bu dönemde çok uygun bir maliyet.” açıklamalarında bulundu.

“KÖYLERDEN DE TALEP FAZLA”

Köylerden Lüleburgaz’a iş için gelen, yada aynı amaçlarla köy içinde kullanmak amacıyla motosiklet alanların da azımsanmayacak sayıda olduğunu belirten Mutlu; “Civar köylerden Lüleburgaz’a gelmek için kullananların yanı sıra, köy içerisinde kullanmak amacıyla da sık sık gelip motosiklet almak isteyen müşteriler oluyor.

Köylerde motosikletleri iş için de kullanıyorlar. İnsan gücü ile yapılması gereken bazı işler oluyor, süt taşıyorlar, birkaç saman balyası götürmek gerekiyor. Bunun gibi aklınıza gelen her işte insanların işini kolaylaştırıyor motosikletler. Arkasına küçük bir kasa bağlıyorlar ve işlerini rahatlıkla ucuz maliyetli bir şekilde görüyorlar” ifadelerinde bulundu.

“EN ÇOK TALEP 50CC VE ELEKTRİKLİ ÜÇ TEKERLEKLİ MODELLER”

En çok talebin yine ekonomik olarak en uygun seçeneklere olduğunu belirten Semih Mutlu; “En çok talep hacim olarak küçük ve B sınıfı ehliyetle kullanılabilen 50cc’lik motosikletlerde. Bunun yanında genel olarak bahsettiğim gibi elektrikli ve üç tekerlekli motosikletlerin talebi de 50cc’lik motosikletlerden fazla durumda. Bu seçenekleri cazip kılan bir diğer etken ise bu seçeneklerde MTV (Motorlu Taşıtları Vergisi) olmaması” açıklamalarında bulundu.

“ELEKTRİKLİ BİSİKLETLER DE BİR SEÇENEK”

Elektrikli bisiklet modellerinin de vatandaş tarafından yoğun ilgiye maruz kaldığını belirten Mutlu; “Şöyle bir seçenekte var vatandaşlar için; 50cc’lik motosiklet çeşitleri MTV’ye dahil olmadığı için ilgi çekiyor. Bunun yanında elektrikli bisikletlerde de 0-0.25 kilowatt gücüne sahip modeller ruhsat ve plaka gerektirmediği için ayrıca ilgi çekiyor.

Baktığımız zaman 50cc elektrikli motosikletler veya scooterlar MTV’den muaf olsa da plaka ve ruhsat zorunluluğu var. Elektrikli bisikletlerde bu yok. Aslında bu biraz daha kw “kilowatt” hesabı.

Şu anda kanunen 0.25 kilowatt bir sınır. Bu sınır ve altında kalanlara plaka ve ruhsat istenmiyordu daha öncesinde fakat şu an isteniyor. Ama devlet bunun ayrımını kolay kolay yapamaz. Sürücüyü durduğunda sen 2018’de mi aldın yoksa 2022’de mi aldın diye soramaz, teker teker ayıramaz herkesi. Mevzuatta bundan dolayı bir açık var.

Yine elektrikli bisiklet modellerinde muayene kısmında bir çekince var. Motorlu araçlarda muayeneye giren bölgeler az çok belli. Elektrikli bisikletlerde ne gibi muayene koşulu olduğu konusunda insanların çekincesi var. Muayene hangi bölgelerde yapılacak bilmiyorlar” dedi.

6 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Comments


bottom of page